Handelsbetingelser

Bestilling

Bestilling af varer på TreeTime foregår ved at tilføje de ønskede varer til hjemmesidens indkøbskurv-funktion. Fra indkøbskurven ledes man videre gennem bestillingsprocessen, herunder indtastning af kundeoplysninger og betaling. Når bestillingen bekræftes af kunden, vil en kvittering for bestillingen automatisk blive udsendt til kundens e-mailadresse. Når en af vores medarbejdere har gennemset og godkendt ordren, udsendes en ordrebekræftelse til samme e-mailadresse.

NB: Oplyses der en ugyldig e-mailadresse, tager TreeTime intet ansvar for den manglende information som følge deraf.

Priser

Alle priser er inkl. 25 % moms og angivet i danske kroner, hvor intet andet er anført.

Der tages forbehold for trykfejl, prisændringer, udsolgte varer, afgiftsændringer, valutaændringer og force majeure. Priserne er kun gældende i Danmark, ekskl. Færøerne og Grønland.

Betalingsmetoder

  1. Betalingskort

    Betaling med Dankort, Visa/Dankort, VISA, Mastercard, Visa Electron, Maestro, JCB Cards, American Express og Diners Club på TreeTime sker via en sikker forbindelse. Indtastede kortoplysninger krypteres med SSL-kryptering (Secure Socket Layer), og kan ikke læses af andre. Den sikre forbindelse er angivet med en lille grøn hængelås i browseren. TreeTime har på intet tidspunkt adgang til dine kortoplysninger. TreeTime benytter en betalingsløsning fra ePay, som er godkendt af NETS. Vi hæver først beløbet fra kortet, når vi har afsendt varerne. Der kan forekomme kortgebyr på nogle transaktioner.

  2. MobilePay fra Danske Bank

    Betaling med MobilePay foregår via mobiltelefonen, og det undgås dermed at skulle taste kortoplysninger ind. Betalingen foretages ved at indskrive et mobiltelefonnummer, der er tilmeldt MobilePay, i betalingsvinduet. Således modtages en betalingsanmodning direkte på mobiltelefonen. Når anmodningen er godkendt, gennemføres handlen, og en kvittering vises på skærmen.

  3. Afbetaling med ViaBill

    Alle varer kan købes på afbetaling med ViaBill. Betingelserne fremgår her.

  4. Betaling med elektronisk fakturering (EAN-nummer)

    Alle offentlige virksomheder med EAN-nummer kan bestille og betale via det offentlige digitale netværk - der skal blot oplyses korrekt EAN-nummer under bestillingsprocessen.

    Faktura udsendes særskilt til institutionen via det offentlige net.

Levering

Alle varer afsendes med den af kunden valgte leveringsform. Forsendelsesomkostninger oplyses før den endelige bestilling. Varer, der er på lager, vil normalt blive leveret i den ønskede leveringsuge. Er varen ikke på lager, må der påregnes en leveringstid på op til 10 hverdage. Ved afsendelse af varerne udsendes en leveringsbekræftelse via e-mail.

  • Levering uden kvittering: Er der under bestillingsprocessen valgt, at varen må stilles uden kvittering, overgår ansvaret for leverancen på det tidspunkt, hvor ordren leveres på det aftalte sted. Der er ingen forsikring eller garanti ved bortkomne leverancer - ej heller, hvis ordren er leveret på forkert adresse som følge af fejlfyldte adresse-informationer
  • Levering med kvittering: Er der under bestillingsprocessen ikke valgt, at varen må stilles uden kvittering, overgår ansvaret for leverancen på det tidspunkt, hvor kunden kvitterer for modtagelsen. Bemærk: er det ikke muligt at opnå kvittering for modtagelsen, returneres leverancen til TreeTime og ordren annulleres automatisk

Alle leverancer i etageejendomme foretages til førstkommende hoveddør i gadeplan, med mindre der er tilkøbt opbæring. Det kan ikke forventes, at chaufføren går indenfor med varerne uanset ejendommens beliggenhed, med mindre andet er aftalt eller annonceret i et evt. specialtilbud.

Afhentning

Er der bestil afhentning af juletræ, vil dette ske i uge 1 eller 2. Kunden vil modtage besked herom pr. email eller SMS senest 1 dag i forvejen. Det brugte juletræ skal placeres ved skel eller forstkommende hoveddør i gadeplan - og uden pynt.

Opfyldes kravene for placering af det brugte juletræ ikke, bortfalder retten til afhentning uden yderligere kompensation.

Salg til udlandet

Vi kan desværre ikke modtage ordrer fra kunder i udlandet via netbutikken.

Markedsføring

Med mindre der under bestillingsprocessen, eller på selve https://www.treetime.dk/, aktivt er tilmeldt nyhedsbrev eller markedsføring, er det kun muligt at modtage markedsføring på tilsvarende produkter og tjenesteydelser - og kun til den email-adresse der blev oplyst ved bestilling.

Ønskes det at framelde sig denne gratis service, skal dette oplyses i kommentarfeltet under bestillingen.

TreeTime udsender aldrig SPAM eller irrelevante tilbud.

Fortrydelse

Fortryder du et køb ved TreeTime giver vi dig naturligvis dine penge tilbage jf. købeloven.

Bemærk: der ydes ikke returret på forgængelige varer eller på B2B-handler.

Sådan anvender du fortrydelsesretten:

  • Send en utvetydig meddelelse om din fortrydelse til support@treetime.dk inden for 14 dage efter, at du har modtaget varen
  • Send dernæst varen retur senest 14 dage efter, at du sendte meddelelse om fortrydelsen. Returnér i original emballage til:
    • TreeTime
      Troelsevej 150
      5491 Blommenslyst

Dine rettigheder:

  • Du skal som udgangspunkt have alt det, du har betalt, retur
  • TreeTime skal returnere pengene på samme måde som du betalte

Du skal altid:

  • kunne bevise, at meddelelsen om fortrydelse er afsendt
  • kunne bevise, at varen er returneret (fx med post-kvittering)
  • betale returforsendelsen

TreeTime kan:

  • fratrække ekstraomkostninger for fremsendelse af varen, hvis du ved købet selv har valgt og bestilt en dyrere forsendelsesform, end den sælger tilbød
  • fratrække penge hvis varens værdi er forringet, fx skadet eller bærer præg af at have været brugt udover, hvad man må i en butik

Reklamation

På alle produkter (dog undtaget forgængelige varer, så som træer, jf. §7 i forbrugeraftaleloven) ydes 2 års reklamationsret (ikke garanti - bemærk dog, at der kan være en udvidet garanti fra producentens side).

Ønsker du at reklamere over et produkt, som du mener er defekt, beder vi dig venligst rette henvendelse til:

support@treetime.dk

med fyldig forklaring af problemet - så ser vi på din sag med det samme!

Du skal reklamere inden for rimelig tid, hvilket jf. købeloven er inden for to måneder, fra du opdager fejlen.

Bemærk: hvis varen er blevet skadet under transporten, skal du reklamere med det samme, ellers frafalder din garanti jf. købeloven.

Sådan anvender du reklamationsretten:

  • Kontakt TreeTime som beskrevet herover
  • Efter godkendelse af returneringen, send da varen (inkl. kopi af fejlbeskrivelsen) tilbage i forsvarlig indpakning til:
    • TreeTime
      Troelsevej 150
      5491 Blommenslyst
  • TreeTime undersøger nu varen. Kan defekten påvises tilbydes der en reparation eller ombytning. Den reparerede eller ombyttede vare returneres naturligvis uden yderligere omkostninger for dig
  • Kan der ikke konstateres en regulær fejl/defekt på produktet, vil det blive returneret mod et servicegebyr på DKK 300 inkl. moms til dækning af udgifter ved sagens behandling samt fragtomkostninger